بین‌المللروش‌شناسیکتاب

صلح آفرینی معاصر فرایندهای صلح، تثبیت صلح و منازعه

در جهان معاصر و کهن، جستجوی بقا و سلطهٔ سیاسی به رویارویی نزدیک خشونتِ جنگ و ابداع صلح منجر شده است. تواریخِ مکتوب ما از کشمکش‌های تاریخی و اساطیری، تصویری از همزیستی بین صلح‌آفرینی و منازعه ترسیم می‌کند. هنر و دانش صلح‌سازی برخی مضامین ثابت دارد؛ وساطتِ طرف ثالث، مراسم‌ها و ژست‌های سازش، تعهدات متقابل و روابط از سرگرفته شده، به همراه وعدهٔ آیندهٔ مشترک بهتر. به هر حال، مضامین جدیدی ظهور و ضرورت صلح‌آفرینی فوریت و مقیاس بزرگ‌تری را در دوران‌های معاصر کسب می‌کنند. این کتاب رویکردی موضوعی به تشخیص مضامین کلیدی در فرایندهای صلح مانند نقش جنسیت، خلع سلاح، میانجیگری و زمان‌بندی دارد. هدف این کتاب نشان‌دادن کارهای ثمربخش و همچنین برجسته‌کردن کارهای بی‌ثمر و همین‌طور کارهایی است که می‌توانند بهتر باشند. غایت کتاب، عرضهٔ بررسی به‌روز از صلح‌آفرینی در قرن بیست‌ویکم است.

مترجمان کتاب، محمدعلی قاسمی دانش‌آموخته دکترای اندیشه سیاسی از دانشگاه تربیت مدرس و استادیار علوم سیاسی دانشگاه بوعلی سیناست؛ علاوه‌بر قلمروی اندیشهٔ سیاسی، وی عمدتاً به تحقیق و ترجمه در حوزهٔ مطالعات استراتژیک و خاورمیانه مشغول بوده است. جدای از مقالات متعدد، از او کتاب‌های تألیفی: مدیریت تنوع فرهنگی و ترجمه نظریه‌های ناسیونالیسم، مردم، دولت‌ها و هراس، علل جنگ و گسترش صلح، از جامعه بین‌المللی تا جامعه جهانی، شرق‌شناسی (ضیاءالدین سردار)، حزب‌الله: سیاست و مذهب و ترجمه‌های مشترک راهنمای جامعه‌شناسی سیاسی، امنیت هستی‌شناختی در روابط بین‌الملل و مقدمه‌ای بر جامعه‌شناسی امنیت منتشر شده است.
علیرضا ثمودی، دانش‌آموخته دکترای مطالعات اروپا از دانشکده حقوق و علوم سیاسی دانشگاه تهران است. از ایشان کتاب‌های تألیفی: سازمان دولت‌های ترک؛ سیاست و حکومت در بریتانیا؛ پوپولیسم اروپایی؛ اتحادیه اروپا پس از برگزیت؛ سیاست اروپایی و برنامه هسته‌ای ایران و ترجمه کتاب‌های: روش پژوهش در روابط بین‌الملل؛ جهان از نگاه چین و مطالعات امنیتی معاصر منتشر شده است.


ویراستاران: راجر مک گینتی، آنتونی ونیس-سنت جان
مترجمان: محمدعلی قاسمی و علیرضا ثمودی
ویراستار ادبی: زهرا عقیلی
ناشر: پژوهشکده مطالعات راهبردی
نوبت چاپ: اول ۱۴۰۳
شمارگان: ۱۰۰ جلد
قیمت: ۳٫۵۰۰٫۰۰۰ ریال
شابک: ۱-۶۸-۵۷۱۶-۶۲۲-۹۷۸

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا