توسعهکتابمطالعات منطقه ای

توسعه، چگونه؟ مسئله‌شناسی برنامه‌ریزی توسعه در ایران

کشور ما در زمره اولین کشورهایی است که برنامه‌ریزی توسعه را شروع کرده است؛ حتی در بین کشورهای در حال توسعه، اولین بوده است. اما چرا هفتاد سال برنامه‌ریزی توسعه ناکام بوده است؟ و کجا را اگر درست کنیم کامیاب می‌شویم؟
این کتاب، برگرفتی است از مجموعه شش جلدی «هفتاد سال برنامه‌ریزی توسعه در ایران» که شامل ٢٠٢ گزارش و مقاله علمی-پژوهشی است؛ کتابی که همه سیاستگذاران و مدیران (لااقل تا رده مدیر کلی) لازم است بخوانند تا متوجه شوند چرا راهبرد توسعه نداریم و علت ناکامی برنامه‌ریزی در ایران چیست. مهم‌تر از آن، یافتن راه‌حل و نقطه عزیمت است. مخاطب این کتاب مدیران‌اند؛ چه در بخش عمومی و چه کارآفرینانی که در بخش خصوصی شاغل‌اند.

نویسنده کتاب،حسین انتظامی دانش‌آموخته کارشناسی ارشد مهندسی نفت از دانشگاه صنعتی شریف و دکتری مدیریت راهبردی از دانشگاه عالی دفاع ملی است. این چهره‌ نام‌آشنای رسانه، علاوه بر تأسیس و مدیریت بنگاه‌های بزرگ مطبوعاتی، هشت دوره نماینده مدیران مسئول رسانه‌ها در هیئت نظارت بر مطبوعات بوده است. همچنین دبیری کمیسیون انتشار و دسترسی آزاد به اطلاعات، معاونت مطبوعاتی وزارت ارشاد و ریاست سازمان سینمایی را در کارنامه مدیریتی خود دارد. از او تاکنون یازده کتاب منتشر شده است که می‌توان به عناوین زیر اشاره کرد:
▪ روزنامه‌نگاری و روزنامه‌داری؛
▪ مدیریت مطبوعاتی (تأملی در اقتصاد و سازمان مطبوعات)؛
▪ مکث (درنگی در هشتاد کتاب)؛
▪ ناوبری وب (یافته‌های عملی در روزنامه‌نگاری آنلاین و مدیریت داده)؛
▪ پاپاراتزی نیستیم؛
▪ ما و ژئوپلیتیک علم (جستاری در رتبه‌بندی علمی کشورها)؛
▪ پرگار (تجربه‌نگاری و جستارهایی در مدیریت فرهنگی).


نویسنده: حسین انتظامی
ویراستار ادبی: زهرا عقیلی
ناشر: پژوهشکده مطالعات راهبردی
نوبت چاپ: اول ۱۴۰۳
تیراژ: ۴۰۰
قیمت: ۹۵۰٫۰۰۰ریال
شابک: ۴-۷۰-۵۷۱۶-۶۲۲-۹۷۸

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا