دسته بندی نشده

درس‌های کرونا برای حکمرانی ایرانی

طی ماه‌های اخیر نوشته‌های بسیاری درباب تاثیر کرونا بر زیست جهان ما  به رشته تحریر درآمده است. اما نوشته‏‌های اندکی هستند که با نگاهی بی‌طرفانه به درس‌هایی که حکمرانی ایرانی از تجربه کرونا آموخته است بپردازند. گزاره‏‌های زیر درس‌‏هایی هستند که بحران کرونا به ما داده است.

  1. اولین درسی که کرونا  آموخت، اهمیت سرمایه‌گذاری مستمر در زیرساخت سلامت از سوی دولت است. کرونا نشان دادن که نهاد سلامت یکی از بنیان‏‌های کارآمدی نظام و درعین حال یک کارگزار مهم در تامین امنیت ملی است.
  2. دومین آموزه، اهمیت سرمایه‌گذاری در نظام آموزش و پرورش هوشمند است. کرونا به ما آموخت که هوشمندسازی مدارس، یک الزام برای کارآمدی دولت در زمینه آموزش و پرورش ملی و عادلانه است.
  3. درس سوم، نقش وحدت فرماندهی و همدلی و انسجام نهادهای اجرایی کشور در تامین انتظارات و رضایت افکار عمومی است. انسجام و اقتدار ستاد ملی مبارزه با کرونا نشان داد که  وحدت در امر اجرا، یکی از ضرورت های کارآمدی نظام است.
  4. درس چهارم اثر اعتمادساز شفافیت در ارائه آمارهای تخصصی توسط نهادهای تخصصی به افکارعمومی است. ارائه منظم و روزانه آمار مبتلایان به کرونا، به تدریج افکارعمومی را نسبت به عملکرد و صداقت مسئولین کشور مطمئن کرد و حتی فراتر از آن تا حد زیادی جنگ روانی علیه اعتبار رسانه ملی را خنثی کرد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا